Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg skal have udført et logo design?

18 March 2020 Astrid Pedersen

editorial

Hvis din virksomhed står for at skulle have designet sit første logo, skal du først og fremmest tænke på, at logoet skal kunne fungere som virksomhedens identitets markør i mange år. Dette betyder, at dine nuværende og fremtidige kunder vil forbinde dig og din virksomhed med det logo, du får fremstillet nu. At skifte logo med få års mellemrum duer ikke – og da slet ikke når virksomheden er i opstarts fasen.

I den tid er det nemlig ekstra og særligt vigtigt at have et fast holdepunkt, så kunderne ikke bliver forvirrede. Derfor bør du ikke overlade logo design til tilfældighederne eller til amatører. Du bør således ikke selv kaste dig ud i logo design, medmindre du selvfølgelig er uddannet grafiker eller grafisk designer og har erfaring hermed. Og selv i den situation er det faktisk en fordel at få en anden fag professionel ind over projektet. En anden logo designer vil sikkert kunne bidrage med nyttige input, som du ikke selv havde tænkt over.

Få et tilbud på professionelt logo design, og køb logo online

Et andet punkt, som er vigtigt at tage med i betragtning, er den professionelle udførelse af logoet. Her er det også en fordel at have en professionel logo designer på opgaven. Et logo skal designes og fremstilles således, at det kan skaleres til alle tænkelige størrelser, og bruges på forskellige medier og platforme uden at blive gnidret eller utydeligt. Dit logo skal se godt ud uanset om de ses på din firmabil, på dit brevpapir eller i din email signatur. Og logoet skal kunne fungere i sort/hvid og gråtone såvel som i farver, hvorfor det er vigtigt at vælge en simpel farveholdning.

Du bør således altid tage kontakt til et grafiker bureau, når dit logo skal designes. Du kan få et skarpt tilbud på et billigt logo design hos Logoshop.dk

More articles