Messestand med fængende plakater

21 October 2018 Anders Lundtang Hansen

editorial

Når man skal slå en messestand op for ens virksomhed eller firma til en større konference eller, netop, en messe i en større hal, så handler det selvsagt om at tiltrække sig – positiv – opmærksomhed.

Det er ofte ved denne slags messer, at firmaer indgår stort samarbejde med samarbejdspartnere, som kunne være via andre messestande fra firmaer, der selv har slået en stand op.

En messe er jo lige så meget et netværksmøde, hvor de andre virksomheder går rundt og “shopper” efter, hvad de finder interessant, så meget, som det også handler om at tiltrække sig kunder til ens stand.

Ens messestand kan blive slået op i mange forskellige stadier i ens udviklingsfase med ens virksomhed. Det kan være i begyndelsesfasen, hvor man gerne med et mindre brag vil markere, at man eksisterer og har et, om muligt, unikt produkt at præsentere for potentielle kunder, som de måske ikke vidste, de havde brug for, og andre virksomheder kan se en fidus i at indgå et samarbejde med en.

Messestanden kan også være slået op, hvor man er et etableret firma, der vil præsentere et nyt produkt eller en ny kampagne og måske rebrande sig selv.

Men uanset, hvor godt et produkt man har, så ved man, at førstehåndsindtrykket betyder en hel masse, så hvis firmaer og kunder ikke kan få øje på dig i den myriade af andre stande, der også hyler efter opmærksomhed, så kan man være tabt på forhånd.

Det kræver nemlig det rette messeudstyr med tilpassede plakater for ens produkt, der kan ses på lang afstand og tiltrække opmærksomhed, mens selv stand-udstyret skal være nemt at sætte op og pakke ned igen.

Det kan endda have stor betydning for ens omsætning på både kort og lang sigt, at man præsenterer sig flot på en messe, så kunderne kommer til at kende ens (nye) brand.

More articles